Jelentősen nőtt az energiaitalok forgalma a múlt évben

Az átlagárak csökkenése következtében a mennyiségben mért energiaital forgalom 25 százalékkal növekedett; így már több mint 240 ezer hektolitert adtak el a boltokban egy év alatt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára a tavaly decemberi és idén januári időszakban 636 forint volt, ez pedig 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban. A kereskedelmi saját márkák piaci részesedése csökkent, szemben az általános trendekkel – jegyzik meg. A kereskedelmi láncok saját márkái mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalék volt a piaci részesedésük. Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása az energiaital forgalom terén. Tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent. A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékkal bővült egyik évről a másikra, így a sportitalok kiskereskedelmi forgalma meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont 2 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.