Jól vannak az élelmiszerláncok a sógoréknál

Az eladások összértéke 2,1 százalékkal, míg az átlagárak 0,2 százalékkal emelkedetek tavaly az osztrák élelmiszer-kiskereskedelemben. Reálértékben az adat kedvezőbb mint 2008-ban: bár akkor 4,2 százalékkal bővült a bolti eladások bevétele, ám az átlagárak 6,2 százalékkal ugrottak meg. Majdnem mindegyik Ausztriában működő kiskereskedelmi vállalat növelte bevételeit, kivéve persze azokat, amelyek az év folyamán boltjaik jelentős részét eladták, vagy megszüntették – olvasható a közleményben. A Nielsen becslései szerint a szupermarket szektor – egyebek mellett az Ausztriában Hofer néven működő Aldi, valamint a Lidl – forgalma 3 százalékkal nőtt, a hipermarketek eladásai pedig 4 százalékkal bővültek. Csökkent viszont az eladás a 251-400 négyzetméteres üzletekben 7 százalékkal, a 250 négyzetméteres és kisebb nagyságú boltokban pedig 5 százalékkal. A Nielsen által mért élelmiszer termékcsoportok forgalma 1,5 százalékkal haladta meg tavaly, a 2008-as bevételek értékét. Leginkább alkoholos italokból, mélyhűtött áruból, sós rágcsálnivalókból és édességekből adtak el többet az osztrák boltok, mint egy évvel korábban. A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok bolti forgalma 5,2 százalékkal emelkedett, főként az állateledelek, tisztítószerek és a higiéniai termékek voltak kelendőek. A Nielsen által Ausztriában mért élelmiszerforgalom 7,9 milliárd eurót ért el tavaly, a háztartási vegyiáruk és kozmetikumoké pedig 2,1 milliárd eurót tett ki – olvasható a közleményben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.