Kampány indul a minőségi magyar sertéshús értékesítésére

A speciális kampánynak a kiírás szerint olyannak kell lennie, amely az eladás helyén kívánja megnyerni a fogyasztót úgy, hogy a vásárlás élménye is befolyásolja őt. A kampány a tervek szerint december 14-én indul, ezért gyorsított meghívásos eljárással választják ki a munka elvégzőjét. A tenderre az jelentkezhet, aki rendelkezik 2006-2008 között legalább 3 darab, egyenként legalább nettó 20 millió forint ellenértékű – befejezett – marketingkommunikációs tervezéssel és kivitelezéssel, mint referenciával. A közbeszerzésen való részvételre november 16-ig lehet jelentkezni, a kiválasztott pályázók ajánlatait november 30-án bontja fel az Agrármarketing Centrum. A pályázat aktualitását igazolja az is, hogy drámaian csökken a sertés felvásárlási ára annak ellenére, hogy az elmúlt mintegy 60 évben még soha nem tartottak ilyen kevés sertést Magyarországon. A Magyar Agrárkamara szerint az áresés a forint erősödése, valamint a nyugat-európai import miatt következett be. A Magyar Agrárkamara állattenyésztési osztályának elemzése azt mutatja: ma a vágóhidak 30 százalékban importált állatot dolgoznak fel. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a sertések száma 2009 első félévében 6 százalékkal csökkent, június 1-jén nem érte el a 3,2 milliót. Az állomány nagysága az egy évvel korábbinál 14 százalékkal volt kevesebb. Jelenleg kilogrammonként 280-300 forint között mozog az élősertés átvételi ára, holott augusztus elején még 340 forint volt. 

Vélemény, hozzászólás?