Kedvező élelmiszer-kiskereskedelmi trendek

A Nielsen szerint ezzel megszakadt a 2009 második negyedéve óta tartó negatív tendencia. A közlemény szerint amíg az idei második negyedév során még tíz ország – köztük Magyarország – boltjaiban adtak el kevesebb élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot, mint egy évvel korábban, addig a harmadik negyedévben csak Görögországban, Németországban és Hollandiában regisztráltak mennyiségi csökkenést. A görög és a holland mennyiségi mutató mínusz 2-2, a német mínusz 3 százalék. Értéket tekintve szintén ebben a három országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem eladása: Görögországban 3, Németországban és Hollandiában 1-1 százalékkal. A legnagyobb arányú, 6 százalékos mennyiségi növekedést a török, 4 százalékost a szlovák, 3-3 százalékost az olasz és a svájci piac érte el a harmadik negyedévben, a tavalyi időszakhoz viszonyítva. Értéket tekintve is Törökország áll a növekedési ranglista élén 10 százalékkal, majd Szlovákia jön 6 százalékkal, Nagy-Britannia és Csehország 3-3 százalékos növekedéssel következik. Amíg értékben, nominálisan húsz európai országban átlagosan 2,3 százalékkal nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem bevétele, addig a mennyiségi növekedés átlaga csak 1,2 százalékkal emelkedett – állapítja meg Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen magyarországi vállalatának igazgatója a közleményben. Ugyanakkor tovább emelkedett a napi fogyasztási cikkek átlagárának növekedési üteme, és 1,1 százalékot ért el július-szeptember során, a vizsgált húsz országban, a múlt évi hasonló időszakhoz képest – teszi hozzá a közleményben. Az átlagárak legnagyobb mértékű emelkedését a Nielsen Törökországban, Nagy-Britanniában és Dániában regisztrálta a harmadik negyedév során, 4, 3, illetve 2 százalékkal. Csökkent viszont az élelmiszer, háztartási vegyiáru és kozmetikum átlagára Spanyolországban és Svájcban 2-2, Lengyelországban és Olaszországban 1-1 százalékkal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.