Kétmilliárd dollárt fektet be a Coca-Cola Kínában

„A befektetést új palackozóüzemek és elosztó központok létesítésére, illetve reklámra fordítják” – mondta Muhtar Kent, a Coca-Cola elnök vezérigazgatója a vállalat Sanghajban épült Globális Innovációs és Technológiai Központjának megnyitóünnepségén. A vezérigazgató kiemelte, hogy az üdítőgyártó leggyorsabb növekedését Kínában érte el, amely a harmadik legnagyobb piacaként kiemelt helyen szerepel.

Már tavaly ősszel is

A most bejelentett befektetések azon a 2,4 milliárd dolláron felül történnek, amelyet a Coca-Cola tavaly ősszel Kína legnagyobb üdítőgyártójáért, a Huiyuan Juice Group-ért ajánlott, a amiről még tárgyalásokat folytatnak. A kínai vállalat három jelentős részvényese – amely a hongkongi tőzsdén bejegyzett cég részvényeinek közel 66 százalékával rendelkezik – jóváhagyta az amerikai óriáscég ajánlatát. Egy frissen hozott kínai Monopólium ellenes törvény szerint az üzlet azonban csak akkor jöhet létre, ha a felvásárlást a kínai Kereskedelmi Minisztérium is jóváhagyja.

Túlszárnyalják az elmúlt 30 évet

Az amerikai üdítőgyártó az elmúlt 30 évben összesen 1,6 milliárd dollárt fektetett be az ázsiai országban, ahol nem csak a világ harmadik legnagyobb, hanem egyben a leggyorsabban növekedő piacát sikerült létrehoznia. A Coca-Cola eladásai 2008 utolsó negyedévében az egész világon összesen 5 százalékkal növekedtek, Kínában viszont 29 százalékos gyarapodást sikerült elérniük. A vállalat Kínában összesen 33 ezer embert foglalkoztat, a szállítói hálózaton keresztül közvetve mintegy 300 ezer munkahelyet teremtettek.

Kapcsolódó hírek:
Coca-Cola Magyarország: 5 százalékkal több árbevétel

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.