Magyar részvétel a Fruit Logisticán

Erről Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) ügyvezető igazgatója beszélt. A Fruit Logisticát ebben az évben február 3-5 között tartják, a szakvásáron 71 ország 2.302 kiállítója mutatja be zöldség-gyümölcskínálatát. Magyarországról mintegy 17 cég – több mint 30 vállalkozást képviselve – 250 négyzetméteren vonultatja fel a magyar kínálatot. Mártonffy Béla aláhúzta: Magyarország a kezdetektől részt vesz a – mintegy két évtizedes múltra visszatekintő – kiállításon, amely a világ legnagyobb zöldség-gyümölcs kereskedelmi bemutatója. A Németországba irányuló összes magyar agrárexporton belül a zöldség-gyümölcs kivitel képviseli az export mintegy harmadát. Így Magyarország számára a jövőben is a legjelentősebb külföldi zöldség-gyümölcs piac Németország lesz. A német fogyasztók ugyanis szeretik, ismerik és keresik a magyar zöldséget és gyümölcsöt valamint az ezekből készült termékeket a német boltokban. Általában a német fogyasztók a magyar termékeket hagyományosan ízletesnek és jó minőségűnek tartják. Ez az ítélet tükrözi a magyar törekvéseket is – mondta Mártonffy Béla -, mivel a magyar cégek különleges minőséget kínálnak a német piacon, és nem úgynevezett tömegárut. Magyarországról elsősorban fehérpaprikát, dinnyét, kajszibarackot, meggyet, diót valamint gombát szállítanak Németországba. A fő árucikkek mellett szállítanak még például kínai kelt, spárgát – ez utóbbira igen nagy az igény – továbbá paradicsomot és káposztaféléket is. Ezekből a termékekből szintén fejleszthető a piac, mivel jelentős a német kereslet. Több is eladható lenne még például – a felmérések szerint – sárgadinnyéből és csemegekukoricából valamint szilvából is. Magyarország ez utóbbi termék esetében igyekszik azt a piaci rést kitölteni, amely a távol-keleti és a mediterrán kínálat közötti időszakban adódik. Magyarország a Fruit Logisticát megelőzően a Zöld Hét, azaz a Grüne Woche kiemelt vendége volt, az ott megfogalmazott országimázs-építő szlogen volt, hogy a magyar agrártermékek hagyományosan ízletesek. Ezt tovább vitték a kiállítók a Fruit logisticán is. A magyar bemutatót három nap alatt várhatóan mintegy 50 ezer szakember (80 százalékuk külföldi) látogatja meg – mondta a FruitVeb ügyvezető igazgatója.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.