Magyarországra hozza termelését a piacvezető energiaitalgyártó

A közlemény szerint a két GOP és egy ÉMOP pályázat keretében megvalósuló befektetés során a cég több mint 1,1 milliárd forintot fordíthat a közel 7.000 négyzetméteres üzemcsarnok és a 6.000 négyzetméteres logisztikai központ felépítésére. Az uniós támogatást elsősorban technológiai fejlesztésre fordítja a piacvezető Hell energiaital száz százalékban magyar tulajdonú gyártója. A lehívott előlegből a palackozás- és csomagolástechnika csúcsminőségét képviselő, német Krones cégtől vásároltak a magyar üdítőital-iparban egyedülálló kapacitású, modern töltősort. Ezzel – ellentétben az eddig külföldön, bértöltésben igénybe vett gépsorokkal – a Hell energiaitalok teljes termékpalettáját tölteni tudják majd (250 ml, 355 ml és 473 ml). A társaság tulajdonosai 2008-ban döntöttek úgy, hogy a külföldön, bértöltés keretében megoldott termelést Magyarországon végzik a jövőben. A 2009 novemberében indult projekt egy 11 hektáros területen, a 3-as számú főút mellett, Szikszótól másfél kilométerre, zöldmezős beruházás keretében valósul meg. A tervek szerint 2011. január elején indulhat majd a próbaüzem, és legkésőbb március végéig az üzemszerű termelés is elkezdődhet. Ez azt jelenti, hogy a fémdobozos töltősoron óránként 48.000 doboz energiaital készül majd el. A számítógéppel vezérelt gyártósor kezeléséhez négy emberre lesz szükség, egy műszakban pedig húsz alkalmazott fog egyidejűleg dolgozni a gyárban. A Hell a tervek szerint fokozatosan, 2011 végére áll át a három műszakos termelésre. „A töltőüzem a település és a környék életére is nagy hatással lesz. Amellett, hogy a beruházás növeli a helyi adófizetés mértékét, az új létesítmény mintegy 50-70 fő hosszú távú foglalkoztatottságát oldja meg, ráadásul az üzem különböző kiszolgáló egységei további munkahelyeket biztosítanak majd a környékbeliek számára” – idézi a közlemény Füzesséri Józsefet, Szikszó polgármesterét. A Nielsen piackutató intézet közleménye szerint tovább szárnyal az energia- és sportitalok kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 11 milliárd forintot 2009. december és 2010. szeptember között, ez 11 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Mivel az átlagárak csökkentek, a mennyiségben mért forgalom 17 százalékkal nőtt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára az idén augusztus-szeptemberben 501 forint, míg a tavalyi hasonló periódusban 527 forint volt – áll a Nielsen közleményében. Figyelemre méltó az energia- és sportitaloknál, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem általános trendjével ellentétbe, itt viszonylag nagy a kis üzletek súlya. Sőt, a tendencia növekvő. Amíg ugyanis az összes élelmiszer értékben mért forgalmából a 400 négyzetméteres és az alatti szegmensre 35 százalék jutott 2009. december és 2010. szeptember között, addig energia- és sportitalból 41 százalék. A kategória forgalmának zömét az energiaital viszi el. A sportital bolti eladása ugyanis 300 millió forint alatt mozog, tíz hónap számai alapján. A kereskedelmi márkák súlya a tavalyi gyors felfutás után az idén csökkent. A kategória mennyiségi eladásából a kereskedelmi márkák a tavaly december-szeptember időszaki 36 százalék után az idén már csak 29 százalékkal részesedtek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.