Milliárdos közútfejlesztések Szabolcsban

A megyét érintő legnagyobb fejlesztés a 4-es számú főúton valósult meg, az első ütemben egy 15,4 kilométeres szakaszt újítottak fel 1,5 milliárd forintból, jelentős uniós támogatással. Ezt jövőre egy 26,4 kilométeres szakasz rekonstrukciója követi: a 2,1 milliárd forintba kerülő beruházás során 11,5 tonnára növelik a burkolat teherbíró képességét, és több műtárgyat újítanak fel – mondta az irodavezető. A beruházás eredményeképpen a főút teljes szabolcsi szakaszán megvalósul az útpálya fejlesztése. Folytatódik a 41-es út burkolatának megerősítése a Vásárosnamény és Beregsurány közötti mintegy 10 kilométeres külterületi szakaszon 1 milliárd forintos nettó költséggel. A tervek szerint 250-300 millió forint felhasználásával Tákos és Csaroda települések előtt kiépülnek a forgalomcsillapító kapuzatok, emellett a beregi nagyváros és Rakamaz belterületén átépítik a balesetveszélyes csomópontokat. Pántya József tájékoztatása szerint a záhonyi térség komplex infrastrukturális fejlesztése keretében is adnak át felújított útszakaszokat: zajlik a Tiszabezdéd és Zsurk közötti 5,5 kilométer hosszúságú új út építése, míg jövőre a második ütem során a Fényeslitkét elkerülő út készül el. A magyar-ukrán határ mellett is folynak útberuházások: Lónya és Barabás határállomások közelében jelentős csomópont-átépítéseket, valamint a mellékúthálózat ívkorrekcióit hajtották végre. Pántya József hozzátette: a kilenc elemet tartalmazó, félmilliárd forintos projekt átadása folyamatban van, a munkálatok befejezése a közműkiváltások elhúzódása miatt április végére várható. Az irodavezető a beregi térséget érintő fejlesztések közül a vásárosnaményi Tisza-híd, az ártéri hidak és a Kraszna-híd felújítását, és az ezekhez csatlakozó úthálózat rekonstrukcióját emelte ki. A Tisza-híd olyan állapotba került, hogy a korábban elképzelt technológiával nem lehet felújítani, ezért a híd felújítása időszakosan kikerült ebből a projektből – mondta el a szakember. A rekonstrukció azonban nem marad el: a tervezőmunka már elindult, a híd alapos vizsgálata után döntenek a mérnökök a kivitelezés lehetőségeiről. Azt, hogy a híd fejszerkezete újul-e meg, vagy teljesen új híd épül fel, egyelőre nem lehet megmondani – közölte Pántya József. Hozzátette: a közbeszerzési eljárás 2010 augusztusában indulhat, a beruházás költsége viszont még nem ismert.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.