Negyedével nőtt az energiaitalok bolti forgalma

Hozzáteszik, hogy az átlagárak 9 százalékos csökkenése következtében a mennyiségben mért forgalom majdnem 40 százalékkal növekedett, így az energiaitalokból immár mintegy 210 ezer hektolitert adtak el a boltokban. Magyarországon egy liter energiaital az idén augusztusban átlagosan 523 forintba került a boltokban, míg egy évvel korábban 577 forintba. Az eladott energiaitalok mennyisége alapján a kis, hagyományos üzletek piaci részesedése 31 százalékról 36-ra emelkedett, ugyanakkor a hipermarketeké 37 százalékról 33 százalékra, a szupermarketet és diszkontok részesedése pedig 32 százalékról 31 százalékra csökkent. A felmérés készítői megjegyzik: a sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik, piacuk 15 százalékos éves bővülése azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 350 millió forintot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.