Nőtt a kereslet a gyártói márkás termékek iránt

A sajátmárkás termékek a kereskedők saját védjegyével ellátott termékek: a kereskedők megrendelik a terméket az előállítótól és a csomagolásra rátesznek egy címkét saját névvel. A gyártói márka az a márka, amelyik egy élelmiszergyártó tulajdonában van. A piackutató felméréséből kiderül, hogy 2009 január-április között leginkább – mintegy 9 százalékkal – az általánosan magasabb árszintet képviselő, úgynevezett „A” márkák értékbeli forgalma esett vissza az előző év első négy hónapjához viszonyítva. A kevésbé reklámozott, marketingtámogatást nem élvező, általában olcsóbb gyártói márkák – „B” márkák – ugyanakkor előnyt tudtak kovácsolni a fogyasztói szokások változásából, és értékbeli forgalmuk 2,8 százalékkal bővült az év első harmadában. A felmérés rámutat: az idei év első négy hónapjában 1,7 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások sajátmárkás termékekre, mint az előző év azonos időszakában. A sajátmárkás termékek forgalmának csökkenése, és a „B” márkák iránti kereslet bővülésének oka az, hogy a recesszió a különböző jövedelmi kategóriába sorolható háztartásokat egyaránt érintette, így a súlyponteltolódás nem pusztán a saját márkás termékek irányába történt, hanem megjelent az igény a márkázott, de alacsonyabb árú termékek iránt is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.