Tavaly nőtt a húsvéti sonka bolti forgalma

Egy kilogramm sonka – mennyiségi eladással súlyozott – átlagos fogyasztói ára tavaly március-áprilisban 1.612 forint volt, 2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A gyártói márkák pozíciója nemcsak az összes húskészítmény átlagában, hanem sonkánál is erősödött, különösen az ünnepi peridusban. Sonkából – a mennyiséget tekintve – a boltok forgalmából 70 százalék jutott a gyártói márkákra a legutóbbi két évben március-áprilisban. A sonka kiskereskedelmi eladása koncentráltabb, mint általában a húskészítményeké. Az eladott sonka-mennyiség 70 százalékát 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletben szerezték be a vásárlók mind tavaly, mind pedig tavalyelőtt. Egy évvel azelőtt még 67 százalékos arányt regisztrált a Nielsen. A sonka csomagolási méretét tekintve az egykilós és nagyobb méretűek adták a forgalom 68-70 százalékát, a legutóbbi három év március-júniusi időszakában. A 100-249 grammos szegmens pedig 26-28 százalékos arányt ért el. A sonka bolti forgalmához hasonlóan kedvezően alakul általában a húskészítmények piaca is. A húskészítmények kiskereskedelmi eladása – értéket tekintve – 3 százalékkal nőtt éves összehasonlításban, és meghaladta a 210 milliárd forintot tavaly. Az eladott mennyiség mintegy 170 ezer tonna, ez mintegy 4 százalékot jelent – tartalmazza a Nielsen közleménye.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.