A Danone javított tejtermék értékesítésén
Ásványvízből is több fogyott
Hasonlóan jobbra fordult az ásványvíz-értékesítés is, miközben a bébiételek és a táplálékkiegészítők eladása nagyjából szinten maradt. Az első félévben még a bébiételek és a táplálékkiegészítők javították a Danone eredményét, amelyet terhelt a tejtermékek és az ásványvizek gyenge értékesítése. A Danone az ásványvizek és a bébiételek forgalmazásában a második, a táplálékkiegészítőkből a harmadik helyezett a világon. Az első félévben Danone adózott eredménye 722 millió euró volt, 7,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bevétel 1,6 százalékkal 7,5 milliárd euróra emelkedett.
Árcsökkenés, több reklám
Elhatározták, hogy a friss tejtermékek piacán Lengyelországban, Magyarországon és az Egyesült Államokban ez év elejétől kipróbált és bevált – főleg árcsökkentésből és reklámból álló – piacmegdolgozó módszereket a Danone más piacain is bevezetik, mindenekelőtt Franciaországban, Oroszországban és Mexikóban. Magyarországon a Danone a százszázalékos tulajdonában lévő DANONE Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. révén van jelen, amely 1996-ban alakult, miután a francia vállalat 1994-ben megvetette a Budapesti Tejipari Vállalat kelet-pesti üzemét, 1995-ben pedig a Marcali Tejdesszert Kft.-t, ahol Túró Rudit gyártanak. A marcali üzemet jelenleg folyamatban lévő ügyletben megvásárolja a Sole-Mizo Zrt., de a Danone változatlanul folytatja egyik kiemelt márkaterméke, a Milka Super Rudi forgalmazását és reklámozását, amelyet továbbra is a marcali üzem gyárt majd.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.