A Danone javított tejtermék értékesítésén

Szervesen – azaz változatlan csoportösszetételre és azonos valutaárfolyamokkal számolva – a bevétel 4,1 százalékkal nőtt, 7,1 százalékkal nagyobb mennyiség eladásából. Sikerült fordítani az első félévi irányzaton, és javítani a friss tejtermékek értékesítését: az egy évvel korábbihoz képest szervesen 7 százalékkal többet adtak el belőlük a harmadik negyedévben, átlagosan 4,7 százalékos árcsökkentés eredményeképp. Az első kilenc hónap átlagában csak 2,9 százalékkal nőtt ezek eladása éves egybevetésben, ugyanis a második negyedévben 2,7 százalékkal nőtt a friss tejtermékek eladása mennyiségben, de előzőleg öt negyedéven át csökkent. A friss tejtermékekből a bevétel szervesen 2,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedben, sokkal jobban az első kilenc hónap 0,6 százalékos átlagánál, rendre éves összehasonlításban.

Ásványvízből is több fogyott

Hasonlóan jobbra fordult az ásványvíz-értékesítés is, miközben a bébiételek és a táplálékkiegészítők eladása nagyjából szinten maradt. Az első félévben még a bébiételek és a táplálékkiegészítők javították a Danone eredményét, amelyet terhelt a tejtermékek és az ásványvizek gyenge értékesítése. A Danone az ásványvizek és a bébiételek forgalmazásában a második, a táplálékkiegészítőkből a harmadik helyezett a világon. Az első félévben Danone adózott eredménye 722 millió euró volt, 7,6 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A bevétel 1,6 százalékkal 7,5 milliárd euróra emelkedett.

Árcsökkenés, több reklám

Elhatározták, hogy a friss tejtermékek piacán Lengyelországban, Magyarországon és az Egyesült Államokban ez év elejétől kipróbált és bevált – főleg árcsökkentésből és reklámból álló – piacmegdolgozó módszereket a Danone más piacain is bevezetik, mindenekelőtt Franciaországban, Oroszországban és Mexikóban. Magyarországon a Danone a százszázalékos tulajdonában lévő DANONE Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. révén van jelen, amely 1996-ban alakult, miután a francia vállalat 1994-ben megvetette a Budapesti Tejipari Vállalat kelet-pesti üzemét, 1995-ben pedig a Marcali Tejdesszert Kft.-t, ahol Túró Rudit gyártanak. A marcali üzemet jelenleg folyamatban lévő ügyletben megvásárolja a Sole-Mizo Zrt., de a Danone változatlanul folytatja egyik kiemelt márkaterméke, a Milka Super Rudi forgalmazását és reklámozását, amelyet továbbra is a marcali üzem gyárt majd. 

Vélemény, hozzászólás?