A megelőző élelmiszerbiztonsági ellenőrzés a márkát és a fogyasztót is védi

Az SGS Hungária pénteki közleményében rámutat: számtalan tényező okozhat minőségi problémát az élelmiszerbiztonság területén, ami költséges és hosszú távú negatív folyamatokat indíthat el a termékvisszahívástól a büntetésig, a márkanév meghurcolásától a fogyasztói bizalom meggyengüléséig, a bel- és külpiacvesztésig. A belföldi hatósági kifogásolás esetén pedig akár kétmilliárd forintig terjedő bírság is kiszabható. A szakemberek szerint ezért is szükséges a folyamatok megtervezése minőségbiztosítási szempontból. Így a gyártás folyamán rendszeresen vett minta vizsgálatával az optimalizált termelési minőség jól nyomon követhető. A felhasznált alapanyagokat azonban érdemes legalább negyedévente ellenőrizni.

Vélemény, hozzászólás?