A piac csökkenése ellenére piacvezető maradt a Gallicoop

A cég a baromfipiac csökkenése ellenére 25,5 milliárd forint feletti árbevétellel 1,8 százalékos forgalomnövekedést ért el tavaly. Ehhez nagyban hozzájárult az éves értékesített pulykahús mennyiség (2009-ben 3,9 százalékkal emelkedett), valamint az export termékek eladása (értékben 5,3 százalékkal, volumenben pedig 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest). A Gallicoop jelenleg is stabilan tartja piacvezető szerepét: hazai részesedése 40 százalék, és 2010-es terveiben többek között az is szerepel, hogy ezt további 1 százalékkal növelje.

A Gallicoop eredményei számokban
Megnevezés           2008 2009 2009/2008 (százalék)
Értékesítés nettó árbevétele (eFt)           25 105 126 25 553 803 101,8
Ebből: export értékesítés nettó árbevétele (eFt)           5 808 214 6 115 849 105,3
Adózás előtti eredmény (eFt)           128 981 403 809 313,1
Beruházások és felújítások (eFt) 437 118 533 872 122,1
Értékesített pulykahús (tonna) 19 256 19 998 103,9
Húskészítmények értékesítése (tonna) 7 382 6 787 91,9

Forrás: Gallicoop Zrt.

Az adózás előtti eredmény majdnem triplája

A vállalat adózás előtti eredménye közel háromszorosára növekedett, ami elsősorban a költségmegtakarításoknak köszönhető. Tavaly a teljes hazai baromfitermelés 427 ezer tonna, ezen belül a pulyka 110 ezer tonna volt. Országos szinten a teljes baromfitermelés 2,2 százalékkal, ezen belül a pulykatermelés is 10 százalékkal csökkent 2008-hoz képest. A cég azonban tudta növelni forgalmát 2009-ben: 34 ezer tonna élőpulyka-termelésével a teljes baromfitermelés 8 százalékát, a pulykatermelés 31 százalékát adta, így ezzel a hazai baromfitermelők között továbbra is a második helyet foglalja el.

Növelték az értékesítést belföldön és külföldön

A Gallicoop által 2009-ben értékesített pulykahús mennyisége közel 20 ezer tonna volt, 3,9 százalékkal több mint 2008-ban. Amint arról már korábban beszámoltunk, a belföldi húsértékesítést jelentősen elősegítette az, hogy a külföldiek egyre inkább keresték a kiváló minőségű és könnyen elérhető magyar árukat. Az exporttermékek értékesítése a társaságnál így volumenben 10 százalékkal nőtt az előző évhez képest, az árbevétel pedig 5,3 százalékkal volt magasabb az előző évinél; valamint 2009-ben a teljes értékesítésen belül kis mértékben ugyan, de az export aránya is nőtt (0,8 százalékponttal, 23,9 százalékra).

Eredmények és tervek

A beruházások és felújítások költségei az elmúlt esztendőben 22 százalékkal növekedtek, amely tény – a környezetvédelmi és gazdasági megfontolásokból épített és 2009 őszén működésbe helyezett – szennyvíztisztítónak köszönhető. 2010-ben várhatóan tovább csökken, előreláthatóan 85 ezer tonna lesz a hazai élő pulykavágás, amiből 35 ezer tonnát a Gallicoop kíván teljesíteni, így a cég tervei szerint további 1 százalékos növekedés mellett megtartja vezető pozícióját és a legnagyobb hazai termelő marad.

A cégről:
A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. (www.gallicoop.hu) a baromfiipar meghatározó résztvevőjeként Magyarország piacvezető pulykafeldolgozó vállalata. 1989-es megalakulása óta folyamatosan növeli pénzügyi és szakmai eredményeit, 2008-ban nettó értékesítési árbevétele meghaladta a 25 milliárd forintot. A többszörösen díjnyertes Gallicoop (pl. Kerékpáros Munkahely Díj, Szívbarát Munkahely Díj) zöldmezős beruházásának célja a zárt rendszerben megvalósítható pulykatenyésztés megszervezése, az ehhez szükséges alapanyag biztosítása, illetve a feldolgozás, a húskészítmény-előállítás és az értékesítés megvalósítása volt. Ma a cég többségi (85 százalék) magyar tulajdonú zártkörűen működő részvénytársaság.

Vélemény, hozzászólás?