A saját márkás termékek féléves forgalma mintegy 165 milliárd forint

Közleményük szerint a kereskedelmi márkák részaránya a legnagyobb, 48 százalék az állateledelnél, ugyanez a mutató a mélyhűtött élelmiszernél és háztartási papírárunál 43-43 százalékot tesz ki. Miközben a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategóriánál a forgalom összességében 4 százalékkal csökkent, és 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum eladása stabil maradt az idei első hat hónapban, addig a kereskedelmi márkák piaci részesedése az élelmiszernél 22 százalékról 23-ra, vegyiárunál pedig 16-ról 17 százalékra emelkedett az első félévben az előző év azonos időszakához képest. A Nielsen kimutatása szerint ahol a gyártói márkák erősek, ott a kereskedelmi márkákból az átlagosnál kevesebbet adtak el. Így például égetett szeszesital, kávé és tea, valamint az édességek eladásából 14-17 százalék jutott a láncok saját márkáira, ennél is alacsonyabb, 6-11 százalék a részarány a hajápolási, szájápolási és testápolási termékeknél, valamint háztartási tisztítószereknél.

Vélemény, hozzászólás?