A Tesco duplázni készül Közép-Kelet-Európában
A francia Carrefour és az amerikai Wal-Mart után a világ harmadik legnagyobb áruházlánca a tervei szerint a térségben 10 százalékos profitrátát ér el 2014-ig, egyebek mellett a helyben gyártott termékek arányának növelésével, új áruházak megnyitásával és a szolgáltatások körének bővítésével. A Tescónál már áprilisban, a tavalyi eredmények ismertetése kapcsán említést tettek arról, hogy a globális profitrátát a jelenlegi 12,9 százalékról 14,6 százalékra akarják növelni 2014/2015-ben, s ennek a tervnek fontos része a közép-kelet-európai régió jövedelmezőségének a javítása. Ezt elsősorban a forgalom növelésével akarják elérni, amihez egyebek mellett a meglévő hipermarketek átalakítását, mintegy ötezer új termék bevezetését, a szolgáltatások bővítését, a kisebb alapterületű Tesco áruházak számának növelését vették tervbe. Javíthatja a megtérülési mutatókat az áruházak következetesebb megtervezése, mert ezzel jelentősen csökkenthetők az építési költségek is. A társaságnál tervbe vették azt is, hogy a helyi termékek – például előrecsomagolt hús, állateledel, édesipari termékek – beszerzésének növelése mellett csökkentik a regionális logisztikai központok számát, várhatóan 22-ről 10-re. A Tescónak Magyarországon Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Törökországban vannak áruházai a térségben. A társaság 12,3 százalékkal növelte nyereségét a 2010-es üzleti évben az egy évvel korábbihoz képest, a növekedés elsősorban az ázsiai fellendülés hatása, az árbevétel és a nyereség kétharmadát kitermelő hazai piacon viszont a cég saját várakozásaitól is elmaradtak az eredmények. Magyarországon bruttó árbevétele 666,5 milliárd forint volt, és 70,5 milliárd forintot adózott, amivel számításai szerint az ötödik legnagyobb adófizető volt.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.