Decathlon: közel 20 milliárdos árbevétel a magyarországi áruházakban

Közel 20 milliárd forint árbevételt értek el tavaly a Decathlon magyarországi áruházai – közölte Pósfai Gábor, a francia sportszerforgalmazó vállalat ügyvezető-igazgatója.

A Decathlon Tízpróba Magyarország Kft. vezetője elmondta: mintegy 12 százalékos bővülést értek el tavaly a 2011. évihez képest, s ezzel a mutatóval minden idők legsikeresebb esztendejét zárta a cég, megerősítette első helyét a hazai sportszer-kereskedelmi piacon.

A Decathlon jelenleg a magyar sportruházati piac mintegy 25 százalékát fedi le, és várhatóan 2013-ban is kétszámjegyű lesz forgalmának növekedése. Pósfai Gábor tájékoztatása szerint a cég a szombaton megnyíló nyíregyházi áruházával együtt 14 üzletközpontot működtet Magyarországon. További két városban, Szegeden és Pécsett az év végén adnak át újabb áruházakat.

A Decathlon Tízpróba Magyarországi Kft.-nél most mintegy hatszázan dolgoznak, és két kivétellel magyarok a felsővezetők is, ami egy multinacionális cég esetében szokatlannak számít – tette hozzá az ügyvezető igazgató.

A 14 Decathlon áruházon kívül Hatvanban egy regionális raktára is van a francia tulajdonú cégnek, ahol mintegy 100-an találtak munkát, és több mint ötmillió termékkel látják el a hazai üzletközpontokat. A hatvani raktárból kerülnek a termékek a török és román piacra is, valamint hamarosan Bulgáriába.

Pósfai Gábor megemlítette: a magyarországi cégvezetés feladatként kapta, hogy Horvátországban Decathlon áruházakat hozzon létre, s később a budaörsi központból menedzselje ezeket. Jelenleg már dolgoznak a megvalósításon, s várhatóan a jövő évtől a szomszédos országban megnyílik az első áruház.

Fekete Levente, a cég régióigazgatója, aki a Dunától Keletre lévő 7 Decathlon áruházat irányítja, arról szólt, hogy a nyíregyházi új üzletközpontban huszonketten kaptak munkát, 17 eladó, 4 középvezető, valamint az áruházigazgató. A létesítményt bérlik, de az épület átalakítására mintegy 150 millió forintot fordított a francia vállalkozás.

A Decathlon 1976-ban nyitotta meg első áruházát Franciaországban, majd 10 évvel később termékgyártásba is kezdett. Az első saját márkás terméket 1996-ban készítették el, s jelenleg már tizenkilencet forgalmaznak. A cégcsoport az első magyar áruházát 2005-ben hozta létre. A világ 26 országában forgalmaznak sportruházatot, sportszereket, 55 ezer dolgozónak nyújtva megélhetést.

Vélemény, hozzászólás?