Kiadják egymásnak az uniós országok a közlekedők adatait

Siim Kallas (képünkön) közlekedési biztos közleményében arra hívta fel a figyelmet, hogy a tervezett irányelv lehetővé teszi a közlekedési szabályokat külföldön megsértők azonosítását. Ma a hazájukon kívül autózók 5 százalékos arányt képviselnek a forgalomban, de a szabálysértők 15 százaléka közülük kerül ki. Azonosításukat viszont nehezíti, hogy a hatóságok között nem biztosított a részletes információáramlás az autósokról. A mostani megállapodásnak köszönhetően ez a helyzet megváltozhat, és azok a hatóságok, amelyek illetékességi területén a szabálysértést elkövették, könnyebben hozzájuthatnak a megfelelő adatokhoz, hogy felelősségre vonják az elkövetőket. Uniós források emlékeztetnek arra, hogy a mostani tervezetben nincs szó a szabálysértési vétségek vagy a büntetések összehangolásáról. A szabályozás vonatkozik a halálos közúti balesetek négy fő okozójára, azaz a sebességtúllépésre, az ittas vezetésre, a biztonsági öv használatának mellőzésére és a közlekedési lámpa figyelmen kívül hagyására, de emellett kitér olyan szabálysértésekre is, mint a kábítószer hatása alatti vezetés, a leállósáv szabálytalan használata, szabálytalan módú mobiltelefonálás vezetés közben. A megállapodást még véglegesíteni kell a tagországok kormányközi tanácsában, és az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia. Az új szabályozás legkorábban várhatóan 2013-ban léphet életbe.

Vélemény, hozzászólás?