Tesco Magyarország: 709 milliárd forint árbevétel az elmúlt üzleti évben

A Tesco-Global Áruházak Zrt. bevétele a februárban zárult, 2012-13-as üzleti évben 709 milliárd forintot tett ki, az előző évi 705,2 milliárd után – közölte a társaság.

A közlemény rámutat: a szűkülő kiskereskedelmi piac ellenére sem csökkent a Tesco-Global Áruházak Zrt. bevétele.

A 2012-13-as üzleti évre a Tesco 12,3 milliárd forint válságadót fizet. A cég jelezte: az adónem 2013-as kivezetése után ennél az összegnél többet fordít majd további magyarországi befektetésekre. A Tesco beszámolt arról, hogy a most lezárt évben a szolgáltatások bővítése és az innováció volt tevékenységének fókuszában. Négy új üzlettel, köztük három expressz bolttal és egy hipermarkettel bővült a Tesco üzlethálózata Magyarországon. Az áruházlánc a 2012-2013-as üzleti évben főleg kisebb boltokat nyitott.

A Tesco 2012-ben folytatta a Regionális Beszállítói Fórum sorozatát, amelynek keretében magyar kis- és középvállalatoknak segít abban, hogy termékeikkel akár regionális, akár országos szinten a Tesco beszállítóivá váljanak. Jelenleg 132 regionális beszállítóval áll kapcsolatban a Tesco, közülük tavaly újabb hat magyar vállalkozás kezdte meg az országos beszállítást.

A közlemény idézi Nigel Jonest, a Tesco-Global Áruházak Zrt. vezérigazgatóját, aki beszámolt arról, hogy tavaly az innovációra, a többcsatornás kiskereskedelem bevezetésére koncentráltak, egyebek között előkészítették a nemrégiben startolt Tesco Online bevásárlási lehetőséget, és elindították mobiltelefon szolgáltatásukat.

A brit Tesco szerdán számolt be arról, hogy először zárt évet nyereségcsökkenéssel az elmúlt üzleti évben. Adózott eredménye 124 millió font volt az egy évvel korábbi 2,81 milliárd fontot követően. Adózás előtti nyeresége 1,96 milliárd font lett, ami 51,5 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.

Vélemény, hozzászólás?