Tojásmarketingre 40-50 millió forint
A szakember közölte: a terméktanács levelet írt Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternek, amelyben felkéri a tárcavezetőt, hogy az AMC forrásaiból biztosítsanak a magyar tojástermelők számára mintegy 40-50 millió forintot a hazai előállítású tojások fogyasztásának népszerűsítésére. Bárány László jelezte azt is, hogy a termelők természetesen a kért promóciós összeget megdupláznák – azaz kiegészítenék 80-100 millió forintra -, hogy a hazai előállítású tojás fogyasztását ösztönző kampány valóban hatékony legyen. A magyar előállítású tojás fogyasztásának ösztönzésére azért van szükség a BTT elnöke szerint, mivel a dioxin-botrány hatására – a termelők adatai szerint – a hazai tojásfogyasztás érzékelhetően, 15-20 százalékkal esett vissza egyik napról a másikra. A termelői árak 14-15 forintról ugyancsak csökkentek 2-3 forinttal darabonként, ami érzékeny veszteséget jelent az előállítóknak. Bárány László hozzátette: az árak 3-5 nap alatt mérséklődtek, visszatornászni a csökkenés előtti szintre viszont csak 2-4 hónap alatt lehet. Ezért lenne fontos a promóciós kampány mielőbbi elindítása – mondta a BTT elnöke.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.