Véget ért a VIII. Coop Rally

Befejeződött az idei Coop Rally, amelynek során újságírók és szakemberek Észak-Magyarország, a Duna-Tisza köze és a Tiszántúl kiemelkedő élelmiszeripari és -kereskedelmi cégeit ismerhették meg.

A 92 autó és az újságírókat szállító sajtóbuszok mintegy 700 kilométert tettek meg, 8 helyszínen megállva tájékozódtak a helyi vállalatok munkájáról, tevékenységéről.

Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke az eseményt értékelve kiemelte: a vásárlók egyre inkább keresik a minőségi magyar termékeket, amit az is mutat, hogy a coop üzletek polcain az áruk 80 százaléka magyar, és arányuk továbbra is növekvő tendenciát mutat. Ezért rendezik meg csaknem egy évtizede minden évben a Coop Rallyt, hogy a minőségi magyar termékek ismertségét növeljék a szakemberek és a sajtó képviselői körében.

Utalt arra: a coop boltok erőssége a friss áruk kínálata. A jövőben még inkább támaszkodni kívánnak a helyi kistermelőkre. A helyi ízeket ugyanis a vásárlók egyre inkább igénylik. Példaként hozta, hogy egy disznósajt ízesítése Szegeden egészen más, mint Győrben. Ezt pedig a coop boltoknak követniük kell.

A rendezvény az igazgatósági elnök szerint elérte célját, a mostani országjárás helyszínein ugyanis olyan cégek mutatkoztak be, amelyeknek a termékei kiválóak és országosan is ismertek.

Az eseményen – elejétől a végéig – résztvevő Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, hangsúlyozta, hogy a kormány céljaival megegyező célt szolgált a Coop Rally, ő is ezért vált annak egyik szereplőjévé.

Hozzátette, hogy a következő hasonló célú esemény lesz a magyar élelmiszerek nagyszabású seregszemléjére, az OMÉK, ahol szeptember 18-tól öt napon keresztül várják az érdeklődőket a fővárosban. A hagyományos agrár árumustrán a magyar termékek legjavát lehet majd megismerni. Ebben az évben az OMÉK díszvendége Oroszország lesz, amely ígéretes piaca a magyar élelmiszereknek.

Vélemény, hozzászólás?