FVM-pályázat mezőgazdasági termékek marketingjére
A támogatásnak nincs pályázónkénti „felső határa”, a támogatási összegek (lásd a táblázatot) ágazatokra bontva vannak meghatározva – mondták a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumban. A szaktárcánál felhívták a figyelmet arra is, hogy a tájékoztatásra és promócióra előirányzott kifizetések 2009-ben uniós szinten nem haladták meg az 50 millió eurót. Az EU egészében pedig soha nem merítették még ki a keretet, a felhasználási maximum eddig 85-87 százalékos volt. A kiírás szerint a pályázatokat az EU belső piacait érintően minden év november 30-ig, harmadik országokat érintően március 31-ig kell benyújtani a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatalhoz (MVH). A pályázat célja az Európai Unió mezőgazdasági és élelmiszeripari termékeire, valamint azok előállítási módjára vonatkozó, EU-n belüli, illetve harmadik piacra irányuló tájékoztató és promóciós programok támogatása, európai uniós forrásból, vissza nem térítendő támogatásként. A támogatás mértéke az intézkedések elszámolható nettó költségeinek legfeljebb 50 százaléka. A pályázó szervezetnek a program finanszírozásában az éves tényleges költségek legalább 20 százalékáig kell részt vennie, a finanszírozás többi része – 0 és 30 százalék között – az érintett tagállamot terheli.
Megnevezés | Támogatási összeg |
Friss zöldség és gyümölcs | 10 millió euró |
Feldolgozott gyümölcs és zöldség | 2 millió euró |
Rostlen | 1 millió euró |
Élő növények es díszkertészeti termékek | 3 millió euró |
Olívaolaj és étkezési olajbogyó | 7 millió euró (amelyből legalább 3 millió harmadik országok részére) |
Magvakból származó olajok | 2 millió euró |
Tej és tejtermékek | 4 millió euró |
Közösségi vagy nemzeti minőségbiztosítási rendszerrel összhangban előállított friss, hűtött vagy fagyasztott hús |
4 millió euró |
A tojás megjelölése | 2 millió euró |
Méz és méhészeti termékek | 1 millió euró |
Oltalom alatt álló eredet-megjelöléssel vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok, borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borok |
12 millió euró |
Oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel (OEM), oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel (OFJ) vagy hagyományos különleges termék (HKT) jelzéssel ellátott termékek |
3 millió euró |
Tájékoztatás a távoli régiók esetében alkalmazott grafikai jelkepekről | 1 millió euró |
Biogazdálkodással előállított termékek | 3 millió euró |
Baromfi | változó |
A program időtartama a szerződés aláírásától számított 1, 2 vagy 3 év, előnyben részesülnek a több éven átívelő, hosszabbtávú stratégia mentén felépülő programok. A kiírás alapján tájékoztató és/vagy promóciós „programnak” olyan több akcióból álló marketing intézkedéscsomag tekinthető, amely több, egymásra épülő vagy egymást kiegészítő marketingeszköz alkalmazásával valósul meg egy koherens stratégia mentén. Egyetlen tájékoztató és/vagy promóciós akció nem minősül programnak, ezért támogatásban nem részesíthető. A tájékoztató és/vagy promóciós program nem irányulhat meghatározott márkanévre, és nem részesíthet előnyben termékeket különleges származásuk alapján. A termékek származására való bármely hivatkozásnak a kampány fő üzenetéhez képest másodlagosnak kell lennie. „Programon” az intézkedések olyan összefüggő együttese értendő, amelyek nagyságrendjüket tekintve elég jelentősek ahhoz, hogy elősegítsék az érintett termékekre vonatkozó ismeretek növelését és e termékek értékesítésének fokozását. Támogatásban részesíthető a PR tevékenység, promóció es reklám, amely elsősorban a közösségi termékek minőségét, higiénikus, egészséges, biztonságos voltát, speciális gyártási módszereket, tápértéket, jelölését, környezetkímélő voltát, állatjóléti előírásoknak való megfelelését, stb. állítja előtérbe. Támogatható továbbá a nemzetközi és európai jelentőségű rendezvényeken, vásárokon és kiállításokon való részvétel, különösen a közösségi termékek imázsát javító standok létesítése. Támogathatók a tájékoztató kampányok is, például meghatározott termőhelyről származó minőségi borok, illetve a földrajzi jelzéssel ellátott borok és a földrajzi jelzéssel vagy védett hagyományos megjelöléssel ellátott szeszes italok.
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.